GROENLO- De Slag om Grolle beleefde vandaag alwwer zijn tweede dag. ook deze zaterdag hing in Groenlo een fantatische historische sfeer. Het hoogtepunt van de Zaterdag was de grote veldslag.
De Slag om Grolle is een terugkerende historische reconstructie waarbij het Beleg van Grol door Frederik Hendrik uit 1627 wordt nagespeeld. Het centrum van Groenlo is deze dagen autovrij.
De belegering vindt plaats in en rond Groenlo (vroeger Grol geheten) waarbij honderden acteurs de gebeurtenissen v...
DOETINCHEM - Wordt de Achterhoek de eerste plattelandsregio waar massaal duurzame deelvoertuigen gedeeld worden? Burgemeester Mark Boumans van Doetinchem en tevens voorzitter van 8RHK-ambassadeurs gaat de uitdaging aan met de inwoners.
Hij daagt iedere Achterhoeker uit mee te doen: honderd duurzame deelvoertuigen voor de Achterhoek. Volgens Boumans hebben veel inwoners behoefte aan vervoer. Dat kan zijn naar werk, het ziekenhuis of naar sportverenigingen.
'Wat is...
GROENLO- De Slag om Grolle is los gebarsten. Er hangt in Groenlo een fantatische historische sfeer. Het hoogtepunt van de eerste dag was de grote veldslag, die vrijdag middag voor het eerst plaats vond en dit weekend elke middag te zien en te beleven valt.
De Slag om Grolle is een terugkerende historische reconstructie waarbij het Beleg van Grol door Frederik Hendrik uit 1627 wordt nagespeeld. Het centrum van Groenlo is deze dagen autovrij.
De belegering vindt plaats in en rond Groe...
AALTEN - Rust en ruimte om te leven zoals jij dat wilt, met hulp van de samenleving én de gemeente als je dat nodig hebt. Zo zien deelnemers aan ‘U Spreekt’, het inwonerspanel van de gemeente Aalten, hun toekomstige gemeente het liefst. Het inwonerspanel telt ruim 1.300 panelleden. Ruim 80% daarvan vulde eind vorig jaar de vragen in over ‘hun’ gemeente in 2025 en verder. Het college van burgemeester en wethouders gebruikt de uitkomst om een toekomstvisie op te ste...
WINTERSWIJK - Inwoners dachten mee over de opgave om in Winterswijk tot een dekkend netwerk van laadpalen te komen. Gedurende een periode van twee weken konden ze reageren op de voorgenomen locaties via een digitale plankaart.
In totaal zijn er 26 reacties geplaatst over 15 locaties. 17 keer is een alternatieve locatie aangedragen, bijvoorbeeld een verplaatsing op dezelfde parkeerplaats of de constatering van een tekort aan locaties. Een voorbeeld daarvan is wijk De Pas. Door herinrichting is het nog niet mogelijk om potentiële locaties voor laadpalen in te tekenen. Er zijn ook praktische bezwaren genoemd, bijvoorbeeld de ongeschiktheid van de parkeerplaats voor verschillende types personenauto’s of bedrijfsauto’s.
De gemeente Winterswijk weegt alle reacties af tegen de Visie op laadinfrastructuur en plaatsingsleidraad Winterswijk, die op 28 oktober 2021 door de raad is vastgesteld. Concreet betekent dit dat de gemeente tegemoet komt aan 8 reacties waarin voor 3 locaties een alternatief is aangedragen. Na het verwerken van de aanpassingen komt de definitieve plankaart op de website van gemeente Winterswijk te staan.
Het plaatsen van laadpalen betekent naast tegemoetkomen aan de behoefte ook een vergroting van de druk op de openbare ruimte. De gemeente moet ook rekening houden met gebiedsinrichting en de toegankelijkheid. Hierdoor is niet in elke straat een laadpaal in te passen.
Mocht u naar aanleiding van uw reactie vragen hebben, neem dan contact op met LEEF, het loket voor de leefomgeving. Telefonisch bereikbaar via (0543) 543 530 of via e-mailadres leef@winterswijk.nl.